Мирошниченко Олена Віталіївна

учитель хімії,
 філії НВК «Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка – гімназія  «Межирічківська загальноосвітня школа»

РЕАЛІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ
ЧЕРЕЗ ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ
(дидактичні матеріали)

           Процес навчання  має бути спрямований не на механічне засвоєння дитиною знань, а на сприйняття із творчим підходом, умінням самостійно одержувати потрібну інформацію й передавати її оточуючим. Однією з найефективніших форм роботи на уроках хімії є  елементи розвивальної гри, як вид пошукової, творчої роботи учнів, що відбувається у взаємозв’язку   з іншими видами навчальної діяльності.
Для учнів завдання такого характеру мають бути зрозумілими  з огляду на мету уроку, а з іншого боку— несподіваним, крім того  гра завжди має грунтуватися на проблемності, а тому задачі, які ставлю перед учнями, мають бути творчими, нестандартними,  але посильними для них.
Наприклад у 7 класі при вивченні символів хімічних елементів на етапі актуалізації опорних знань для засвоєння вмінь впізнавати символи хімічних елементів, вміти їх читати та називати використовую «Хімічний диктант», після написання якого пропоную учням здійснити взаємоперевірку робіт та оцінити їх.  Прийом «Хімічна розминка» дає можливість кожному учневі окремо розглянути формули й запропонувати спосіб класифікації поданих речовин на прості й складні.  Наприклад:                                                                              
  1. Na, MgO, Al,  P2О5.
  2.  Li2О, C, S, А12О3.                                    
  3.  Cu, ZnO,  Cr2О3,  Са.
    Прийом «Хімічний крос» дає можливість дітям вдосконалювати вміння формулювати поняття. Як один із варіантів при вивченні теми фізичних і хімічних явищ пропоную доповнити відповідями незавершені вислови.
1. Явища — це...
2. Явища,   під час  яких  не  відбувається  зміна у складі речовини, називаються...
3. Хімічні явища — це...
4. Утворення інею — це явище...
5. У хімічних явищах молекули речовин...
6. Випадання дощу — це явище...
8. Процеси горіння — це явища...
     Для роботи з Періодичною системою, особливо в 7 класі практикую пошукові завдання типу «Знайдіть назви елементів, які мають назви країн, континентів», які допомагають учням навчитися орієнтуватись у положенні хімічних елементів в таблиці, а також запам’ятовувати їх назви.
При вивченні класів неорганічних речовин у 8 класі застосовую гру «Третій зайвий»:

 
Крім того даю можливість  учням при роботі в парах зробити пояснення нового матеріалу товаришу по парті, що допомагає краще засвоїти матеріал.

      Гра «Цифровий диктант», яку практикую, як самостійну, перевіряючи домашнє завдання або як закріплення вивченого матеріалу.
      Наприклад: За кожне правильне твердження  учні ставлять «1», за неправильне — «0»:
Я стверджую, що це фосфор (ІІІ) оксид (на картці формула Р2О5) — відповідь 1.
Я стверджую,  що це ферум (ІІ) оксид (на картці формула Fе2O3) — відповідь 0.
Я стверджую, що це кальцій оксид (на картці формула СаО) — відповідь 1.
Я стверджую, що це нітроген оксид (на картці формула NO) — відповідь 0.
Я стверджую,  що це  алюміній оксид (на картці формула А12O3) — відповідь 1.
Сума балів за правильні відповіді включається до оцінки, як результат за певний блок уроку.
І як наслідок, процес навчання стає більш інтенсивним і цікавим, оскільки йому надаються такі нові якості, як інформативність, захопливість. Учні думають творчо, підходячи до вирішення проблем, аналізують різні варіанти, тобто формують власну картину поглядів на вирішення тієї чи іншої проблеми.

0 коментарі:

Дописати коментар