Мосенз Алла Борисівна

учитель початкових класів,
НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія"

Математика. Усні обчислення

У процесі навчання математики приділяю увагу розвитку у дітей уміння спостерігати, порівнювати, аналізувати об’єкти, узагальнювати, розмірковувати, обґрунтовувати висновки, до яких учні приходять в результаті виконання завдань. Велику роль у розвитку мислення на уроках математики відіграють систематичні цілеспрямовані усні обчислення.
Усні вправи допомагають мені отримати оптимальне розв’язання педагогічних завдань на всіх етапах навчання.
   В процесі виконання усних обчислень такі вправи сприяють розвитку логічного мислення, кмітливості, уваги, ініціативності, культури математичної мови учнів, заощаджує час, що дає можливість глибше і в більшому обсязі вивчати навчальний матеріал.
 Букви замість цифр підстав.
Той, хто вірно розв’язав,
За кодом розгадає вмить.


 Для розуміння учнями табличного множення використовую практичний досвід молодших школярів і розглядаю шляхи підрахунку предметів в умовах об'єднання в рівні групи. 

Усні обчислення виконують, починаючи з одиниць вищого розряду, а письмові – з нижчого (винятком є ділення)
Граф-схема «Чарівниця»

Прийоми усних обчислень для тієї самої дії над парою чисел можуть бути різні залежно від особливостей прикладу і тієї властивості, яку використовують.

Блискавка

Під час роботи на уроці змінюю і доповнюю основні види усних вправ. Різноманітність вправ збуджує інтерес у дітей, активізує їхню розумову діяльність. 
Шикуйся

Завдання з годинником

Для усної роботи розв’язую  як прості, так і складені задачі. Мета цих вправ – виробити в учнів уміння розв’язувати задачі, допомогти засвоєнню теоретичних знань і виробленню обчислювальних навичок.
 

АБВГДЕЙКА

Для вправ пропонують у тій або іншій формі математичний вираз, треба знайти його значення. Ці вправи мають багато варіантів.

Сонечко-сума

Вправа розвиває увагу і мислення.
Кульки

Усні обчислення допомагають кращому засвоєнню прийомів письмових обчислень, оскільки містять у собі елементи усних обчислень. Практичне значення їх у тому, що швидкість і правильність обчислень потрібні в житті, особливо тоді, коли дії не можна виконати письмово. Усні обчислення сприяють розвитку мислення учнів, їхньої кмітливості, математичної зіркості та спостережливості. . Вони допомагають засвоїти багато питань теорії арифметичних дій (властивості дій, зв’язок між результатами і компонентами дій, зміна результатів дій залежно від зміни одного з компонентів тощо).
  

0 коментарі:

Дописати коментар