учитель початкових класів,
НВК "Голованівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Т.Г.Шевченка-гімназія"
Математика. Усні обчислення
У процесі навчання математики приділяю увагу розвитку у дітей уміння
спостерігати, порівнювати, аналізувати об’єкти, узагальнювати, розмірковувати,
обґрунтовувати висновки, до яких учні приходять в результаті виконання завдань.
Велику роль у розвитку мислення на уроках математики відіграють систематичні цілеспрямовані
усні обчислення.
Усні вправи
допомагають мені отримати оптимальне розв’язання педагогічних завдань на всіх
етапах навчання.
В процесі виконання усних обчислень такі вправи сприяють
розвитку логічного мислення, кмітливості, уваги, ініціативності, культури
математичної мови учнів, заощаджує час, що дає можливість глибше і в більшому
обсязі вивчати навчальний матеріал.
Той, хто вірно
розв’язав,
За кодом розгадає
вмить.
Для розуміння учнями табличного множення
використовую практичний досвід молодших школярів і розглядаю шляхи підрахунку
предметів в умовах об'єднання в рівні групи.
Усні обчислення виконують, починаючи з одиниць вищого розряду, а письмові –
з нижчого (винятком є ділення)
Граф-схема «Чарівниця»
Прийоми усних обчислень для тієї самої дії над парою чисел можуть бути
різні залежно від особливостей прикладу і тієї властивості, яку використовують.
Блискавка
Під час роботи на
уроці змінюю і доповнюю основні види усних вправ. Різноманітність вправ збуджує
інтерес у дітей, активізує їхню розумову діяльність.
Шикуйся
Завдання з годинником
Для усної роботи
розв’язую як прості, так і складені
задачі. Мета цих вправ – виробити в учнів уміння розв’язувати задачі, допомогти
засвоєнню теоретичних знань і виробленню обчислювальних навичок.
АБВГДЕЙКА
Для вправ пропонують у тій або іншій формі математичний вираз, треба знайти
його значення. Ці вправи мають багато варіантів.
Сонечко-сума
Вправа розвиває
увагу і мислення.
Кульки
Усні обчислення
допомагають кращому засвоєнню прийомів письмових обчислень, оскільки містять у
собі елементи усних обчислень. Практичне значення їх у тому, що швидкість і
правильність обчислень потрібні в житті, особливо тоді, коли дії не можна
виконати письмово. Усні обчислення сприяють розвитку мислення учнів, їхньої
кмітливості, математичної зіркості та спостережливості. . Вони допомагають
засвоїти багато питань теорії арифметичних дій (властивості дій, зв’язок між
результатами і компонентами дій, зміна результатів дій залежно від зміни одного
з компонентів тощо).
0 коментарі:
Дописати коментар