учитель
біології,
філії
«Журавлинська ЗШ – ДНЗ»
АКТИВІЗАЦІЯ
ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ
Сучасна освіта не можлива без упровадження сучасних форм
і методів, які роблять весь процес навчання ефективним, а отже, і більш
якісним. В процесі навчання необхідно систематично збуджувати, розвивати і
укріплювати пізнавальний інтерес учнів і як важливий мотив навчання, і як
стійку рису особистості, і як могутній засіб виховання.
Як приклад пропоную варіанти
творчих завдань, які можна застосувати
під час вивчення теми «Транспорт
речовин» (8 клас).
Тема уроку: Система кровообігу. Серце: будова та функції.
Етап уроку: Закріплення вивченого матеріалу
Завдання : поглибити та закріпити знання учнів про
кровоносну систему людини, будову та функції серця.
1.
Розв’яжіть кросворд (готується
заздалегідь або слайд на екрані)
1. Навколосерцева сумка. 2. Судини, що забезпечують живлення
серцевого м’яза. 3.Нижні камери серця. 4. Частина тіла, з якою порівнюють
розміри серця. 5. Утворення в серці, що не дозволяє крові текти в зворотному
напрямку під час скорочення. 6. Звук, що видають клапани при закритті. 7. Внутрішня
оболонка серця. 8. Захворювання, пов’язане з відмиранням серцевого м’яза. 9.
Клапани, що відділяють передсердя від артерій. 10. Зовнішня оболонка серця. 11.
Верхні камери серця.12. Середня м’язова оболонка серця. Відповіді:(перикард,
коронарні, шлуночки, кулак, клапан, тук, ендокард, інфаркт, півмісяцеві,
епікард, передсердя, міокард.)
2.
Порівняти велике та мале кола
кровообігу
Ознаки порівняння
|
Мале коло
|
Велике коло
|
Початок
кола
|
||
Судини, в
які надходить кров із серця
|
||
Склад цієї крові
|
||
Зміна складу крові й органи, в яких це відбувається
|
||
Камера серця, в яку надходить кров
|
3.**У результаті вимірювання артеріального тиску у двох
людей отримано такі дані:130/80 мм
ртутного стовпа, 180/140 мм ртутного стовпа.
Що означають ці цифри в чисельнику та знаменнику? В якому випадку тиск є нормальним?
(При скороченні серця (систолі) кров виштовхується у
великі артерії під систолічним тиском (верхнім) . Цю величину визначає сила і
частота скорочень серця і судинний опір. Тиск в артеріях в момент розслаблення (діастоли) дає показник нижнього мінімального тиску. Якщо
від цифри систолічного тиску відняти
діастолічний, то вийде пульсовий тиск. Нормальним артеріальний тиск є в
першому випадку.)
Очікувані результати: Знаходження взаємозв’язків у вивченому, повторення
вивченого під час колективної роботи. Розвиток уяви, пам’яті, критичного та логічного мислення.
0 коментарі:
Дописати коментар