учитель трудового навчання,
філії НВК «Голованівська ЗШ І – ІІІ ступенів ім.Т. Г. Шевченка – гімназія «Троянська ЗШ»
Формування та розвиток пізнавальних інтересів учнів
на уроках трудового навчання
Актуальність даного дослідження зумовлена тим, що в нових умовах
соціально-економічного розвитку України відбувається стрімка переорієнтація
ціннісних орієнтирів у суспільстві, перебудова системи суспільного виробництва,
що відображається на ринку праці. Тому трудова підготовка має бути гнучкою та
пристосованою до технічних, економічних, соціальних потреб суспільства та
спрямованою на те, щоб допомогти випускникам загальноосвітніх шкіл у
професійному самовизначенні, оволодінні методами творчої діяльності в умовах
ринкової економіки.
Дидактичні ігри – сучасний і визнаний метод навчання
та виховання, що виконує навчальну, розвиваючу, виховну функції та активізує
розумову діяльність учнів. Досягти
цього, наприклад, у 5- 6 класах допомагають ігрові технології.
Наприклад: "Третій зайвий" – серед записаних на
картках назв предметів вилучити один зайвий: миття, вимикання, ополіскування;
ложки, виделки, тертки; енергія, кілокалорії, приготування; їжа, кулінарія,
харчування. "Слідчий" – впізнати
слово за описом: «Часто її називають "примхливою жінкою". Ми
наздоганяємо її все своє життя, але майже ніколи не можемо наздогнати. Бажання
завжди йти з нею в ногу вимагає чималих фінансових затрат. Говорять, що її
центром є Париж. Про що йде мова?»(мода).
"Перетворення" - перетворити
сировину в готовий виріб.
Сировина Виріб
Тканина Спідниця, торт , хліб, наволочка, велосипед,
Борошно вермішель, гвинт, сорочка, ножиці,
Метал рушник ключ, печиво.
Допомагають
активізувати начально-пізнавальну діяльність учнів такі ігрові прийоми:
«Відгадай термін» - учитель (учень) у повітрі повільно пише терміни із теми, яка вивчається, наприклад, оздоблення,
різець, двигун, а учні повинні відгадати ; «Правильно розстав слова» - на дошці
записується визначення з довільно переставленими словами, учні розставляють
слова у правильному порядку і записують у робочий зошит.
Серед факторів (крім вище зазначених), які спонукають
учнів до активної діяльності, важливе
місце займають професійний інтерес, творчий характер завдань, емоційний
вплив, сучасні інтерактивні технології. Найбільше застосовуються ті технології,
які доступні і зрозумілі учням: «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Навчаючи – вчусь», «Метод ПРЕС». Наприклад, інтерактивна
технологія «Мікрофон» використовується
на етапі мотивації навчальної діяльності. Учні висловлюють свої думки з приводу певних питань, виходячи з теми. У такий же спосіб можна
провести етап підсумку уроку, поставивши до учнів питання : чи досягнута мета
уроку? Що нового дізналися? Інтерактивна технологія «Метод ПРЕС» застосовується , якщо потрібно учням довести і обґрунтувати свою точку зору,
відповідаючи на питання за схемою: «Я вважаю,…,тому що …,отже». Цю ж технологію
можна застосовувати під час підсумку
уроку, коли перед учнями стоїть питання:
Чого не вдалося досягти
на уроці? Що було особливо вдалим?
0 коментарі:
Дописати коментар